[O1] co zrobić??? (ciężko pali jak jest ciepła)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • driftIroc
    Classic
    • 2008
    • 10

    [O1] co zrobić??? (ciężko pali jak jest ciepła)

    tu mam trochę lektury...tylko po niemiecku, ale co nieco można się połapać :wink:
    http://www.adac.de/Tests/Autotest/TE...ce_DSG_RPF.pdf /OII/

    http://www.adac.de/Tests/Autotest/TE...ikelfilter.pdf /B5/
  • dj_lawa23
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 127

    #2
    [O1] co zrobić??? (ciężko pali jak jest ciepła)

    Wiem, że temat maglowany już kilka razy. Ale problem mam dość poważny (tak mi się wydaje). Moja octi od jakiegoś czasu ciężko pali jak jest ciepła. Z nadzieją robiłem to co radziliście w tematach z tym problemem. Na początek wymieniony filtr paliwa, pęcherzyków powietrza w przewodzie paliwowym nie ma. Później pojechałem podłączyć się pod vag'a. Wywalił błędy w czujnikach G71 i G72, zostały one wykasowane i nie powracają. Kolejnym krokiem było odłączenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej (lub powietrza chłodzącego tak jak jest napisane w książce Pana Cedrych'a). No i tu okazało się, że po odłączeniu owego czujnika autko pali na dotyk jak by było zimne. Więc pojechałem do motoryzacyjnego kupiłem czujnik, który wymieniłem ale problem nie zniknął. I w tym miejscu opadają mi ręce ;( . A dodam jeszcze że aku też wymieniłem. Druga sprawa czasem kontrolka świec żarowych nie zaskakuje i autko stoi nie daje się odpalić!!! Już nie wytrzymuje tak mnie to auto denerwuje :twisted: Dziś byłem już w stanie nim w drzewo wywinąć, ale mam rodzine . PROSZĘ WAS POMÓŻCIE, naprowadźcie mnie w czym leży problem, co zrobić i jaki może być tego koszt???
    Pozdro
    "Zdesperowany na krawędzi"

    EDIT by paf - uzupełniłem temat

    Komentarz

    • oziemi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 399

      #3
      Jaki przebieg? Może tłokorozdzielacz w pompie już sie wyrobił i pompa daje za małe ciśnienie
      Elegance
      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
      -------------------------------------------

      Komentarz

      • dj_lawa23
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2007
        • 127

        #4
        przebieg 300k km

        Komentarz

        • oziemi
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 399

          #5
          Po takim przebiegu, biorąc pod uwagę jakość naszego paliwa wydaje mi się to bardzo prawdopodobna opcja niestety. Może niech się koledzy jeszcze wypowiedzą na temat ewentualnych przyczyn ale ja obstawiam własnie pompe. W takim wypadku pozostaje albo jej wymiana (cos koło 1500zł chyba) lub zmiana dawki rozruchowej np. u masters'a
          Elegance
          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
          -------------------------------------------

          Komentarz

          • dj_lawa23
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2007
            • 127

            #6
            A czy regeneracja wchodzi w rachubę ???

            Komentarz

            • wocek
              Rider
              • 2006
              • 342
              • Audi

              #7
              dj_lawa23, Spoko wiem, że to jest stresujące Jak miałem 01 też to przerabiałem dokładnie jak tak to opisałeś, po wielu wymądrzeniach różnych mechaniorów (a trwało to całe dwa dni) w koncu dałem do regulacji pompe i dosłownie po dwóch godzinach autko paliło na dotyk
              Pan mechanik świadomie piszę Pan by oddać mu szacun zajmuje się tylko ustawianiem pomp i trzeba powiedzieć, że zna sie na swojej pracy.
              Zatem poszukaj w swojej okolicy kogoś z tej branży (tylko fachowca) i będzie dobrze
              wocek

              Komentarz

              • dj_lawa23
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2007
                • 127

                #8
                A powiedz mi kolego z Lublina ile w "tamtych" czasach zapłaciłeś za tą przyjemność??

                Komentarz

                • wocek
                  Rider
                  • 2006
                  • 342
                  • Audi

                  #9
                  Zamieszczone przez dj_lawa23
                  z Lublina
                  Małe sprostowanie nie Lublin a lubin województwo dolnośląskie :szeroki_usmiech
                  Zamieszczone przez dj_lawa23
                  ile w "tamtych" czasach zapłaciłeś za tą przyjemność??
                  to nie tak odległe czasy bo mineło trzy lata a kwota jaką zapłaciłem to 250zł
                  wocek

                  Komentarz

                  • oziemi
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 399

                    #10
                    Zamieszczone przez dj_lawa23
                    A czy regeneracja wchodzi w rachubę ???
                    Oczywiście można dać do regeneracji, tylko pytanie czy warto. Z regeneracją bywa rożnie i nie wiadomo jak długo to pochodzi. Więc lepiej dorzucić kilka stowek i miec święty spokoj. Takie moje zdanie. Ewentualnie zastanow się nad zwiększeniem dawki. Profesjonalnie zrobione powinno polatać nawet ok 2 lat. A co do tego, co kolega wyżej pisał to nie wiem na jakiej zasadzie dokładnie ustawiana była pompa :roll: Może to też dobre rozwiązanie
                    Elegance
                    ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                    -------------------------------------------

                    Komentarz

                    • dj_lawa23
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 127

                      #11
                      Właśnie z tego co się dowiedziałem to regeneracja pompy to około 200-300zł. Koleś regeneruje pompę ustawia kąt wtrysku i daje gwarancje więc myślę że warto spróbować. A jak nie pochodzi za długo to zwiększy się dawkę i już później ktoś inny będzie się martwił
                      Zamieszczone przez wocek
                      Małe sprostowanie nie Lublin a lubin województwo dolnośląskie :szeroki_usmiech
                      a kolegę przepraszam za małe przeoczenie

                      Komentarz

                      • wocek
                        Rider
                        • 2006
                        • 342
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez dj_lawa23
                        Koleś regeneruje pompę ustawia kąt wtrysku i daje gwarancje więc myślę że warto spróbować.
                        Warto warto ja po regeneracji nastyukałem ok 20kkm i kuzyn który ją kupił jeżdzi do tej pory. Tak wię będzie OK
                        wocek

                        Komentarz

                        • dj_lawa23
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 127

                          #13
                          dzięki... Uspokoiłeś mnie trochę....

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            No czyli jak programowo dlubniemy dawke rozruchowa w gore to bedzie palil jak igla. Bedzie zapalal dokladnie tak samo jak przy odlaczonym czujniku temp, z ta roznica ze nie bede Ci grzac przy goracym silniku i temp otoczenia 40'C swiece jak ma to miejsce przy odlaczonym czujniku.

                            Zamieszczone przez dj_lawa23
                            Koleś regeneruje pompę ustawia kąt wtrysku
                            Innej opcji nie ma jak wykreci pompe z auta, bo o innej regeneracji bym nie marzyl. Z tym, ze jak jest kumaty to takie wyjecie pompy, powinno spowodowac rowniez wymiane paska rozrzadu chyba ze stary jest swiezo po wymianie.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • dj_lawa23
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 127

                              #15
                              Rozrząd wymieniany jakieś 5 tys km temu wiec myślę że nie będzie konieczna jego ponowna wymiana . Właśnie, a co z grzaniem świec bo tego nie kumam. Dlaczego czasem wcale się nie załącza??? Nie zapala się kontrolka grzania świec i mogę kręcić do bólu a i tak nie zaskoczy. Czy to ma też jakieś powiązanie z pompą czy czujnikiem temperatury???

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Bo to nie stary kibel bez kompresji. Tu swiece zarowe producent przewidzial, ze wystarczy jak bedziemy uruchamiac przy zimnym silniku przy temp otoczenia ponizej 5'C. Jak jest cieplej to nie ma takiej potrzeby.


                                To ze Ty krecisz to nie problem swiec zarowych tylko zbyt malo wydajnej pompy wtryskowej, a dokladnie jej tlokorozdzielacza. Poprostu komp wysterowuje pewna dawke, lecz pompa jej nie potrafi podac na cieplo. Jak komputer wysteruje wieksza dawke, to nawet jesli nie zostanie ona w pelni przetrawiona wystraczy do odpalenia samochodu.

                                Jak odpinacz czujnik temp. komputer stwierdza ze cos jest nie tak i dla bezpieczenstwa ustawia jakas glupia wartosc (nie pamietam ile, ale chyba -99'C) Tak wiec silnik ma 80'C komputer jednak widzi go jako -99'C i uruchamia swiece zarowe, te jednak nie sa mu potrzebne, bo silnik kompresje ma i w komorze sa wystarczajace warunki do pracy, lecz jesli na zewnatrz jest teoretycznie -99'C to komputer oprocz grzania swiec podwyzsza tez dawke rozruchowa na taka na warunki arktyczne i auto pali od kopa.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • dj_lawa23
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 127

                                  #17
                                  kurcze... Jak w szkole gdy mój teacher mi wbijał do głowy pewne prawa elektryczne... Kawa na ławę... Kurcze skąd Wy to wszystko wiecie? (pytanie retoryczne) . Ale odpowiedź dobra i wyczerpująca... Dodam jeszcze że tylu ilu mechaniorów się pytałem co może być przyczyną w opisywanym przypadku tyle było wersji... Padło nawet że sterownik silnika się skończył!!! Czyli że co, sterownik ma swoją "licencję" i po pewnym czasie wywali mi błąd na małym lcd mojego licznika: "license expired"??!! hehe. Sterowniki mają jakieś ograniczenie w czasie czy kilometrach kurcze, normalnie wierzyć się mnie chce...

                                  Komentarz

                                  • karolb1979
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 22

                                    #18
                                    maicroft troszke poleciales z tekstem. u mnie jest ten sam problem ale:
                                    przy kazdym przekreceniu kluczyka kontrolka od swiec choc na chwile mrugnie a
                                    jesli nie mrugnie to moge sobie krecic az akus padnie. u mnie to jeszcze potrafi zrobic taki numer w czasie jazdy ze zgasnie. nieraz tak ma ze zgasnie ( jak zgasnie to nie daje na luz) po chwili kontrolka od swiec mrugnie i silnik pali normal.
                                    jak mi zgasnie na dobre i nie chce wskaznik od swiec mrugnac to bawie sie kluczykiem i po paru przekreceniach wskaznik swiec mrugnie i jest ok.
                                    fachowcy twierdza ze to problem z pradami. auto ma juz 10lat ale przejechane 143tys km. nie bylo krecone - ojciec mial je od nowosci.

                                    Komentarz

                                    • bary
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 57

                                      #19
                                      dj_lawa23, daj znać, jak coś zaradzisz, u mnie jest podobny problem tylko ze trzeba krecic niecałą sekundę dłużej na ciepłym niz na zimnym. Jako że mieszkam koło Lęborka (Charbrowo), to może coś zaradzimy.
                                      Maciej.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        karolb1979, Kontrolka mrugnac ma zawsze, ale jej mrugniecie nie oznacza ze swiece zaczynaja grzac. Kontrolka swiec np kontroluje dzialanie zarowek stopu

                                        Co do swiec ostatnio myslalem, ze padne ze smiechu, jak elektryk w golfie 3 1Z stwierdzil: panie padlo 8 swiec i wszystkie trzeba wymienic, bo on nie bedzie zapalal :lol:

                                        Czy podlaczales kiedys pod VAG-a auto?? Wydaje mi sie, ze cos jest faktycznie z elektryka i moze to byc bardzo prozaiczna rzecz, albo padnieta kostka w stacyjce albo przekaznik np pompy fiksuje. Jak auto zgasnie w czasie jazdy to sa jeszcze jakies dziwne objawy czy juz nie??
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • dj_lawa23
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 127

                                          #21
                                          Miałem podobny problem z kontrolką świec żarowych. Rozwiązał go magik z Lęborka. Wina leżała po stronie sterownika. Coś w nim pogrzebał i teraz jest ok. Moja rada: odwiedzic kogoś kto zajmuje się sterownikami i niech w niego zajrzy, u mnie były zimne luty i poprawa ich zamknęła moją udrękę z paleniem auta. Fakt faktem że pompa już nie długo do regeneracji pójdzie ale to już inna usterka

                                          Komentarz

                                          • Thor
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 24

                                            #22
                                            Potwierdzam. Problem z ciężkim rozruchem ciepłego silnika najprawdopodobniej leży w sterowniku. Koleś miał to samo. Oddał sterownik jakiemuś magikowi-elektronikowi i ten go naprawił. Nie wiem dokładnie o co chodziło , ale podobno zmniejszyła się dawka rozruchowa czy coś i stąd ten problem.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Dawka nie zmniejszyla sie na w sterowniku, tylko w pompie, na skutek jej zuzycia, a dawke owszem zwiekszyl i zrobil to wlasnie w sterowniku
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • dj_lawa23
                                                Ambiente
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 127

                                                #24
                                                Jeśli chodzi o nie grzanie świec to wina sterownika na 100%. Jeśli chodzi o ciężkie palenie w sensie że dopiero po kilku obrotach rozrusznika zapala silnik to jest to wina pompy. Sprawdzic to można odłączając czujnik temperatury cieczy chłodzącej wtedy na 100% zapali z półobrotu (jak Chuck ). A żeby zwiększyc dawkę trzeba podobno kośc ze sterownika wylutowac i nowe mapy w nią wcisnąc. U mnie na 100% tego nie robiłn miał na to za mało czasu, a po drugie to kumpel mi to robił więc na pewno nie grzebał w mapach . Zwiększenie dawki z tego co się dowiadywałem starcza na jakieś 100kkm a później i tak trzeba regenerowac albo nową pompę kupowac więc jak dla mnie jeśli chcesz więcej niż 100kkm zrobic to zwiększenie dawki mija się z celem, lepiej zregenerowac pompę i masz spokój na kolejne 300kkm (tak mnie zapewnił niejeden magik od pomp).

                                                Komentarz

                                                • karolb1979
                                                  Classic
                                                  • 2007
                                                  • 22

                                                  #25
                                                  auto jak mi zgasnie w czasie jazdy to albo jeszcze odpali na biegu albo juz kaput.
                                                  jak kaput to wtedy nieraz i 5min gnoj mi nie chce odpalic. nieraz gasnie jak stoje w miejscu nieraz przy jezdzie po nierownosciach. ale na pewno mi nie odpali jesli kontrolka od swiec nie mrugnie. na vag-u silnik - bledow nie pokazuje, a z pompa diesla vag mi sie nie laczy mam polski vag 2.5 obd2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...